محصولات

مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1

  • محصول کشور آلمان
  • برای شفت های ساده
  • دارای پلاستیک الاستومر
  • قابل ساخت در اندازه های مختلف
  • مستقل از جهت چرخش
  • از جنس کربن، تنگستن کارباید و سیلیکون کارباید
  • قابل نصب به صورت تکی و دوبل

برای آگاهی از قیمت و خرید مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1 در انواع سایزها و جنس ها با کارشناسان آشام صنعت بارمان تماس بگیرید.

توضیحات

مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1

مکانیکال سیل در موتورهای الکتریکی به عنوان یک عنصر مهم جهت جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1 یک نوع سیل مکانیکی است که به طور گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود. این سیل برای جلوگیری از نفوذ مایعات و گازها در اتصالات مورد استفاده قرار می گیرد و در برابر فشارها و دماهای بالا مقاومت دارد.

در کل، آب بند مکانیکی بورگمن مدل MG1 یک سیل مکانیکی با کارایی بالا، قابل اعتماد، مقاوم و با کیفیت بوده و در برابر شرایط مختلف فشار، دما و سایش ماندگاری دارد. همچنین، این سیل قابلیت جایگزینی آسانی دارد و هزینه مناسبی برای نگهداری و تعمیرات دارد.

 

ساختار اصلی سیل مکانیکی بورگمن MG1

این محصول شامل یک سیل فیس (Sealing Face) و یک مهره (Stationary Seat) است که در یک محفظه با هم قرار می گیرند. سیل فیس و مهره با یک حلقه ارتجاعی به هم متصل شده اند و به وسیله یک فشارسنج به تنش دقیقی تنظیم می شوند تاسیل به صورت محکمی در محفظه قرار گیرد و نفوذ مایعات و گازها را جلوگیری کند.

 

جنس آب بند مکانیکی MG1

آب بند مکانیکی MG1 معمولاً از موادی مانند کربن، سیلیکون کاربید، تنگستن کاربید، سرامیک و یا نمک های فلزی ساخته می شوند. هر کدام از این مواد برای کاربردهای خاص خود قابل استفاده هستند.

 

دانلود کاتالوگ مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1

 

* برای انتخاب سایز مناسب مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1 بهتر است با کارشناسان آشام صنعت بارمان  مشورت کرده و با توجه به شرایط کاربری، جنس مناسب را انتخاب کنید.*

 

نقشه اجزاء آب بند مکانیکی MG1

نقشه اجزاء تشکیل دهنده مکانیکال سیل MG1 یا آب بند مکانیکی MG1

میزان مقاومت مکانیکال سیل MG1 بورگمن

مقاومت مکانیکال سیل MG1 بورگمن به عوامل مختلفی از جمله شرایط کاری موتور، نوع سیل مورد استفاده و کیفیت ساخت سیل بستگی دارد.

برای مثال، سیل‌هایی که از جنس مقاومی مانند کربن تولید شده‌اند، می‌توانند مقاومت بیشتری در برابر فشار و دما داشته باشند. همچنین، طراحی سیل نیز می‌تواند بر مقاومت آن تأثیر بگذارد. سیل‌هایی با طراحی بهینه، می‌توانند مقاومت بیشتری در برابر فشار و نفوذ مواد داشته باشند.

در مورد فیبر و فنر بورگمن MG1، میزان مقاومت مکانیکال آن به طور دقیق مشخص نشده است. با این حال، این سیل به عنوان یکی از سیل‌های با کیفیت برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل موتور و جلوگیری از نشت روغن از داخل موتور به بیرون خارجی (Exterior) طراحی و ساخته شده است. با توجه به کیفیت ساخت و استفاده از جنس‌های مقاوم، می‌توان انتظار داشت که سیل مکانیکی MG1 بورگمن دارای مقاومت مکانیکال مناسبی باشد.

به طور کلی، برای اطمینان از عملکرد بهینه آب بند مکانیکی بورگمن مدل MG1، باید سیل را با سیلی با کیفیت و با مدت زمان مناسب تعویض کرد. همچنین، برای حفظ عمر مفید سیل، باید موتور را در شرایط معقول کاری نگه داشت و از برخورد آن با آب، گرد و غبار و مواد شیمیایی جلوگیری کرد. همچنین، برای جلوگیری از خرابی مکانیکال سیل، باید از برخورد سخت شدیدی بین سیل و سطح مخالف آن جلوگیری کرد و به دقت تنظیمات موتور را درست انجام داد.

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که مکانیکال سیل مدل MG1 بهینه کار میکند؟

برای اطمینان از عملکرد بهین مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1 در حین کار موتور، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱٫ بررسی نشت روغن: یکی از علائم اصلی خرابی مکانیکال سیل MG1، نشت روغن از داخل موتور به بیرون است. بنابراین، بررسی میزان نشت روغن در صورت تغییرات چشمگیر، می‌تواند نشان دهنده عدم بهینه بودن سیل مکانیکال  باشد.

۲٫ بررسی دمای سیل: دمای سیل مکانیکی MG1 می‌تواند نشان دهنده عدم بهینه بودن آن باشد. در صورتی که دمای سیل بیش از حد زیاد شود، ممکن است سیلدر حال گرم شدن یا به دلیل اصطکاک بیش از حد، خراب شود. بنابراین، بررسی دمای سیل در طول کارکرد موتور می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که سیل به درستی کار می‌کند.

۳٫ بررسی عمر سیل: هر چند که عمر مفید آب بند مکانیکی MG1 بستگی به شرایط کاری موتور و به‌صورت کلی به کیفیت ساخت سیل دارد، اما بررسی عمر سیل می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که نیاز به تعویض آن نیست. با توجه به استفاده از سیل با کیفیت در این محصول، می‌توان انتظار داشت که عمر مفید سیل مکانیکال به خوبی حفظ شود.

۴٫ بررسی نویز: نویز بیش از حد در حین کار موتور می‌تواند نشان دهنده وجود مشکل در فیبر و فنر بورگمن mg1 باشد. در صورتی که نویزی در حین کار موتور شنیده می‌شود، می‌توانید علت نویز را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

۵٫ بررسی ارتعاش: ارتعاش بیش از حد در حین کار موتور می‌تواند نشان دهنده مشکل در سیل مکانیکی MG1 باشد. اگر ارتعاش بیش از حدی در موتور حس کردید، می‌توانید علت ارتعاش را پیدا کرده و آن را رفع کنید.

 

کاربردهای مکانیکال سیل بورگمن MG1

مکانیکال سیل بورگمن MG1 برای مهار و جلوگیری از نفوذ مایعات و گازها در ارتباط با شفت‌های موتورها، پمپ‌ها، کمپرسورها و دیگر دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. برخی از موارد استفاده این سیل عبارتند از:

۱- استفاده در موتورهای دیزلی، گازی و بنزینی
۲- استفاده در پمپ‌های آب، پمپ‌های خورشیدی، پمپ‌های خلأ و پمپ‌های مواد شیمیایی
۳- استفاده در کمپرسورهای هوا، گاز و بخار
۴- استفاده در دستگاه‌های تصفیه آب و فاضلاب
۵- استفاده در دستگاه‌های تهویه مطبوع و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
۶- استفاده در دستگاه‌های نساجی، چاپ و بسته‌بندی
۷- استفاده در دستگاه‌های برش و تراش CNC
۸- استفاده در دستگاه‌های تولید قطعات خودرو و صنعت لوازم خانگی
۹- استفاده در دستگاه‌های تولید مواد شیمیایی و نفت و گاز.

همچنین برای خرید مکانیکال سیل MG1 باید دقت داشته باشید که برای جلوگیری از نشتی در انواع دستگاه‌های صنعتی و تجهیزات همچون کوره‌های صنعتی، آسانسورها، پله‌برقی‌ها و جرثقیل‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جدول ابعاد آب بند مکانیکی MG1

جدول زیر ابعاد آب بند مکانیکی MG1 را نشان می‌دهد:

سایزبندی آب بند مکانیکی بورگمن mg1

 

* برای انتخاب سایز و مدل مناسب مناسب مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1  بهتر است با کارشناسان آشام صنعت بارمان مشورت کرده و با توجه به شرایط کاربری، نوع مناسب این محصول را انتخاب کنید.*

۶ نکته مهم برای خرید مکانیکال سیل MG1

برای خرید مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1، باید به موارد زیر توجه کنید:

۱- انتخاب سایز مناسب: برای خرید مکانیکال سیل MG1 باید به سایز مناسب برای دستگاه خود توجه کنید. سیل باید اندازه مناسبی برای شفت دستگاه شما داشته باشد تا بتواند به درستی عمل کند.

۲- جنس و مواد ساخت: برای خرید مکانیکال سیل بورگمن MG1 باید به جنس و مواد ساخت آن توجه کنید. سیل باید از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده باشد که بتواند در برابر فشار، دما و شرایط صنعتی سخت کارایی خود را از خود نشان دهد.

۳- کاربرد: حتما به این نکته توجه داشته باشید که کاربرد آن در دستگاه مورد استفاده شما چیست. به عنوان مثال، برای دستگاه‌های با سرعت بالا، سیل با کیفیت بالا و تحمل فشار زیاد نیاز است.

۴- قیمت: حتما به قیمت مکانیکال سیل MG1 آن توجه کنید. قیمت سیل باید مناسب و با توجه به کیفیت آن باشد. همچنین، باید به هزینه‌های نگهداری و تعویض سیل در آینده نیز توجه کنید.

۵- نام تجاری: برای خرید مکانیکال سیل باید به نام تجاری آن توجه کنید. بورگمن یکی از برترین شرکت‌های تولید کننده مکانیکال سیل‌های صنعتی است و سیل‌های آن با کیفیت بالا و عمر طولانی هستند.

۶- تامین کننده: حتما باید از تامین کننده با تجربه و قابل اعتماد خرید کنید تا اطمینان حاصل کنید که مکانیکال سیل MG1 اصلی و با کیفیت کمپانی بورگمن را خریداری کرده‌اید.

توضیحات تکمیلی

نام برند

بورگمن

کشور سازنده

آلمان

جنس ظاهری

رزین گرافیت کربن آغشته شده, کاربید سیلیکون (eSiC-Q7، Q1), کربن گرافیت آغشته به آنتیموان

جنس قسمت زیرین

تنگستن کارباید (U3), سیلیکون کارباید (eSic-Q7, Q1)

جنس حلقه لاستیکی

EPDM (E), FKM (V), HNBR (X4), NBR (P)

جنس فلز به کار رفته

CrNiMo steel (G), Hastelloy® (M)

میزان تحمل فشار

16 بار

میزان تحمل حرارت

از ۲۰- تا ۱۴۰ + درجه سانتیگراد

خلاء

0.5 بار

قطر شفت

۱۰ تا ۱۰۰ میلیمتر

سرعت لغزش

10 میلیمتر بر ثانیه

حرکت محوری مجاز

±2.0 میلیمتر

استانداردها

ACS, EN 12756 (MG12, MG13), FDA, NSF, UBA (KTW), W270, WRAS

کاربردها

– پمپ های استاندارد شیمیایی
– پمپ های پیچ مارپیچ
– پمپ های سهام
– پمپ های گردشی
– پمپ های شناور
– پمپ های آب و فاضلاب
– تامین آب شیرین
– مهندسی خدمات ساختمان
– تکنولوژی فاضلاب
– تکنولوژی غذایی
– تولید شکر
– صنعت خمیر و کاغذ
– صنعت نفت
– صنعت پتروشیمی
– صنایع شیمیایی
– آب ، فاضلاب ، دوغاب
– (مواد جامد تا ۵٪ وزن)
– پالپ (حداکثر ۴٪ اترو)
– لاتکس
– لبنیات ، نوشیدنی ها
– دوغاب سولفید
– مواد شیمیایی
– روغنها

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “مکانیکال سیل بورگمن مدل MG1”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *